Je krijgt van ons een gebruikersnaam/e-mailadres en een paswoord. Aan de hand van deze gegevens kan je je e-mailaccount opzetten/aanpassen.

Gegevens:
gebruikersnaam/email: gebruiker@domein.be
paswoord: …..

Voor het aanmaken van een nieuw account in Outlook kan je de wizard gebruiken.

De procedure voor Outlook 2010
Voor Apple Mail

Handmatige instellingen

Opgelet je moet voor de uitgaande email steeds dezelfde gebruikersnaam/email en paswoord gebruiken als deze voor de inkomende emails.

IMAP SSL

Inkomende mailserver (IMAP): madison.reynaert.be
Poort: 993
Enable SSL
Uitgaande mailsserver (SMTP): madison.reynaert.be
Poort: 465
Enable SSL

Het wordt sterk aangeraden om bovenstaande settings te gebruiken

POP3 SSL

Inkomende mailserver (POP3): madison.reynaert.be
Poort: 995
Enable SSL
Uitgaande mailsserver (SMTP): madison.reynaert.be
Poort: 465
Enable SSL

POP3 plain

Inkomende mailserver (POP3): madison.reynaert.be
Poort: 110

IMAP plain

Inkomende mailserver (IMAP): madison.reynaert.be
Poort: 143
Uitgaande mailsserver (SMTP): madison.reynaert.be
Poort: 587
Enable SSL (STARTTLS)

Plain authenticatie

Het wordt ten sterkste aanbevolen om plain authenticatie niet meer te gebruiken. Daarom wordt Smtp plain niet meer ondersteund sinds 1 november 2020, kies voor poort 587 met STARTTLS of poort 465 SSL

Note: de mailserver is geconfigureerd voor IPv4 en IPv6

Uitgaande email werkt niet?

De reden waarom uitgaande email niet werkt is meestal omdat je niet authenticeert.

Voor windows ziet dit er al sinds 2000 zo uit:
Ga naar Configuratiescherm > Mail (Microsoft Outlook …) > E-mailaccounts > selecteer account > Wijzigen > Meer instellingen > Server voor uitgaande e-mail

Tags gerelateerd aan dit artikel: