Je krijgt van ons een gebruikersnaam/e-mailadres en een paswoord. Aan de hand van deze gegevens kan je je e-mailaccount opzetten/aanpassen.
Gegevens:
gebruikersnaam/email: gebruiker@domein.be
paswoord: …..
Voor het aanmaken van een nieuw account in Outlook kan je de wizard gebruiken.
De procedure voor Outlook 2010
Voor Apple Mail
Handmatige instellingen
Opgelet je moet voor de uitgaande email steeds dezelfde gebruikersnaam/email en paswoord gebruiken als deze voor de inkomende emails.
IMAP SSL
Inkomende mailserver (IMAP): madison.reynaert.be Poort: 993 Enable SSL Uitgaande mailsserver (SMTP): madison.reynaert.be Poort: 465 Enable SSL
Het wordt sterk aangeraden om bovenstaande settings te gebruiken
POP3 SSL
Inkomende mailserver (POP3): madison.reynaert.be Poort: 995 Enable SSL Uitgaande mailsserver (SMTP): madison.reynaert.be Poort: 465 Enable SSL
POP3 plain
Inkomende mailserver (POP3): madison.reynaert.be Poort: 110
IMAP plain
Inkomende mailserver (IMAP): madison.reynaert.be Poort: 143 Uitgaande mailsserver (SMTP): madison.reynaert.be Poort: 587 Enable SSL (STARTTLS)
Plain authenticatie
Het wordt ten sterkste aanbevolen om plain authenticatie niet meer te gebruiken. Daarom wordt Smtp plain niet meer ondersteund sinds 1 november 2020, kies voor poort 587 met STARTTLS of poort 465 SSL
Note: de mailserver is geconfigureerd voor IPv4 en IPv6
Uitgaande email werkt niet?
De reden waarom uitgaande email niet werkt is meestal omdat je niet authenticeert.
Voor windows ziet dit er al sinds 2000 zo uit:
Ga naar Configuratiescherm > Mail (Microsoft Outlook …) > E-mailaccounts > selecteer account > Wijzigen > Meer instellingen > Server voor uitgaande e-mail